ماه 20
بهترین ها،بهترین را انتخاب میکنند.
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:Microsoft Word,Microsoft Office Word 2007, توسط Amir |

 Microsoft Wordپرطرفدارترین نرم افزار پردازش متون است و Visual Basic) VB) یکی از بهترین برنامه های نگارش برنامه (برنامه نویسی) به شمار می آید. در آخرین نسخه ای که مایکروسافت از « وُرد » عرضه کرده است، (یعنی: Microsoft Office Word 2007)، شما می توانید از « ویژوال بیسیک » نیز در دل این نرم افزار، استفاده کنید؛ امـّا، بسیاری از کاربران، طریقۀ استفاده از این ویژگی را نمی دانند!!! در این ترفند، شما می توانید چگونگی اجرای برنامۀ Visual Basic در داخل Word 2007 را بیاموزید: 

ابتدا برنامۀ Microsoft Office Word 2007 را اجرا نمایید؛ سپس، در داخل برنامه، کلیدهای ترکیبی Alt + F11 را فشار دهید؛ (تعجـّب نکنید!!!) اکنون، در محیط Visual Basic هستید.

نکتۀ کنکوری: در دیگر برنامه های « آفیس » نیز، می توانید از این ویژگی استفاده نمایید. 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:هرگز از دکمه Reset یا Power کیس استفاده نکنید, توسط Amir |

نه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید. معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور میشوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند، باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.

وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل ویندوز شود و همچنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.

از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کنید؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود. برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند نصب نکنید، نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد. درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، کاربر باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد میکنند. 





بعضی از اوقات با قرار دادت فلش مموری – flash memory - در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغامهایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.
در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید.
- MyComputer را باز می کنیم .
- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .
- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم. بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .
- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می کنیم .
- حال به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید 




یک ترفند ساده شما می‌توانید کامپیوتر خود را در 4 ثانیه به صورت استاندارد خاموش کنید،این کار با نگه داشتن کلید پاور نیز امکان پذیر است اما در دراز مدت قطعات کامپیوتر آسیب می‌بینند در این جا به روش صحیح آن می‌پردازیم.

برای این کار:

Windows Task Manger را باز کنید(Ctrl+Alt+Del)

از منوی Shut Down در حالی که کلید Ctrl را نگه داشته اید بر روی Turn Off کلیک کنید.

حال خواهید دید که پس از 4 ثانیه کامپیوتر شما خاموش می‌شود.

نکته : این ترفند بر روی تمامی گزینه های منوی Shut Down عملی خواهد بود برای مثال می‌توان به جای خاموش کردن سریع اینبار بر روی Restart کلیک کنید تا کامپیوتر 4 ثانیه بعد Restart بشود.
 

اگر هارد دیسک سیستم شما سوخته است و تا مدتی نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید زیاد ناراحت نباشید زیرا بدون هارد دیسک هم می توان از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره برد ! سیستم عامل Knoppix نیاز به نصب مستقیم بر روی هارد ندارد و فقط فایلهای راه انداز خود را در حافظه سیستم قرار می دهد .برای استفاده ازاین سیستم عامل کافیست با تغییر در بایوس PC آن را به بوت CD-ROM تغییر دهید از این پس با قرار دادن CD پس از چند لحظه به سیستم عامل Knoppix وارد می شوید .از جمله امکاناتی که Knoppix بدون نیاز به هارد دیسک در اختیار شما قرار میده عبارتند از : 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:7 قابلیت چشمگیر ویندوز 8, توسط Amir |

1- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل
در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:نصب ویندوز یک بار برای همیشه ؟!, توسط Amir |

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!

اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:خاموش کردن ویندوز XP ,, توسط Amir |

مدتی قبل دنبال روشی بودم تا بتونم کامپیوتر خودم رو در سر ساعت به خصوصی خاموش کنم .

حتما اطلاع دارید که در این زمینه نرم افزارهای متعددی ارائه شده است که این کار را انجام می دهد و شاید تا به حال با نمونه ای از این نرم افزارها نیز کار کرده باشید .

البته من قبلا به جای نصب یک نرم افزار جداگانه برای این کار از ، JetAudio استفاده می کردم که خودش چنین قابلیتی رو داره . 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:فارسی کردن,, توسط Amir |

این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنهااز طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.


برای این کار:

از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

اکنون به آدرس زیر بروید:

HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-

1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache

حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value

Data به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید تا تغییرات اعمال شود.  

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.